Domarbasen rasar efter kritiken i derbyt: ”Respektlöst – är så less”

arrow Valet av domare till derbyt mellan AIK och Djurgården möttes av kritik.Valet av domare till derbyt mellan AIK och Djurgården möttes av kritik.Stefan Johansson, med sju säsonger som spelare i AIK, var en av två huvuddomare.– Jag tycker det är märkligt, säger Ludvig Rensfeldt.Det får domarbasen Björn Wettergren att gå i taket.”Jag är så less på den här respektlösheten”, skriver han i en kommentar till Sportbladet.Det var många som höjde på ögonbrynen när domarparet för säsongens tredje derby presenterades. På uppställningen syntes namnen Daniel Wessner och Stefan Johansson.Det var den sistnämnde som drog till sig uppmärksamheten då han under sin spelarkarriär representerade AIK under sju säsonger.”Jag tycker det är märkligt” Supportrar som så väl sportchef K-G Stoppel reagerade.”Verkligen lattjo och jag har sagt till om det flera gånger”, skriver Stoppel i ett sms till Sportbladet.Matchen utvecklades till en stökig historia som innehöll totalt 90 utvisningsminuter. Även Ludvig Rensfeldt var inne på samma spår som Stoppel.– Det är märkligt. Jag vet inte vad du tycker. Det är konstigt. Det finns många domare i allsvenskan som inte har spelat i AIK. Jag kan hålla med våra supportrar, det är märkligt.Tycker du det märktes i domarprestationen?– Jag tänker inte kritisera domarna. Hoppas de gjorde sitt bästa, säger Rensfeldt.Domarbasen rasar: ”Jag är så less” Ifrågasättandet av valet av rättskipare till matchen får domarbasen Björn Wettergren att gå i taket.”Jag är så less på den här respektlösheten mot domarna. Det här är en proffsliga. Stefan är ett proffs. Ingen ifrågasätter om Olle Liss skulle försöka göra självmål med flit när Djurgården möter Björkl

Källa : aftonbladet.se

Fler nyheter om Björklöven

Click here to revoke your choice.