Inlägget Frågefredag vecka 21 dök först upp på . Då har jag glädjen att för första gången svara på era frågor i ”Fredagsfrågan”! Här kommer jag svara på ett urval av de frågor som ni har ställt till mig under veckan via mail, till hkrister@msn.com. Jag kommer tyvärr inte hinna svara på alla, men ett urval av frågor ska varje fredag ska jag försöka ge så bra svar jag bara kan på. Nu kör vi!
”Hej! Nyfiken på vad du tycker behövs/fattas i Grästorps bygge?
Mvh Gik Fantast”
* En tvåvägsback som kan tillföra i alla zoner. Då har man tre starka backpar.
* En förstacenter med poänggaranti. Det skulle ge laget två kedjor som kan producera.
Då skulle man stå väl rustade, särskilt som rutinerade tränaren Andreas Appelgren ger laget en struktur som man saknat.
***
”1. Finns det så kallat underliggande statistik från denna förträffliga serie?
2. Kan Kungälv ta platsen som nummer två i västsverige bakom Frölunda?
3. Hur kan lagen med låga hundratal överleva ekonomiskt egentligen?
Jesper”
• Det finns tyvärr ingen officiell sida för underliggande statistik. Men de flesta klubbar är anslutna till en tjänst där de får sådan presenterad, tjänsten inkluderar även taggade filmklipp så att man kan låta spelarna se sina egna byten, eller kolla in speciella matchsituationer, tex powerplay eller boxplay.
• Det är en fråga som jag ställt mig många gånger med. Hockeyettan är en dyr liga, med höga resekostnader och få intäktsmöjligheter mer än publik och sponsorer. Särskilt lagen i norr har det riktigt tufft med långa och dyra resor. Men jag antar att de har väldigt billiga spelartrupper och att det snålas med alla utgifter som det bara går för att det ska gå runt.
***
”@Hockeypucken: Vad tror du om Magnus Sundqvist i Mörrum? Är det inte det precis som de behöver.”
Mörrum är kända för att spela en offensiv ishockey, ofta på bekostnad av en rätt svajig defensiv. I så motto är ju Sundkvist en perfekt tränare, då han är en tränare som har defensiven som sitt aldelsmärke. Sedan kan jag personligen tycka att hans hockey är lite ”out of date”, men hjälper han laget vinna fler matcher så är väl det det viktigaste antar jag.
***
”Jag tänkte fråga om du hört nåt mer kring Bodens lagbygge främst den ”stora” saken dom jobbat på som ska chocka alla. /Bodensupporter”
Har du frågor du önska ha svar på? Maila mig på hkrister@msn.com så kanske just din fråga svaras på nästa fredag!
admin
–
Läs mer https://www.kmhockey.se/fragefredag-vecka-21/